فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 

دو نکته درباره امنیت اطلاعات خصوصی در کامپیوتر

 

 

بدانید قبل از اینکه دیر شود!

امروزه جوامع با اطلاعات اداره می شوند: اطلاعاتی درباره هویت ما که بوده ایم و اکنون که هستیم، و بعضی مواقع چه کسی خواهیم شد! ما در عصر اطلاعات زندگی می کنیم عصری که جابجایی اطلاعات بسیار سریعتر از جابجایی فیزیکی انجام می گیرد. برخی می گویند ما در نوع جدید از اجتماع زندگی می کنیم که می توان آنرا اجتماع اطلاعات محور نامید که در این اجتماع خلق، توزیع و استفاده از اطلاعات نقشی اساسی در فعالیت های اقتصادی و فرهنگی آن جامعه دارد. متیو لسکو روزنامه نگار از این حقیقت با مقاله « اطلاعات ثروت دنیای امروز است. » به خوبی پرده برداشته است.  سر فرانسیس بیکن یک سیاستمدار انگیلیسی در صده ۱۵۰۰ میلادی خردمندانه گفت: « دانش همان قدرت است. » امروزه این سخن  بیش از پیش معنا پیدا می کند.

 

اما گاه از این اطلاعات استفاده نادرستی می شود و به خصوص در دنیای امروز که بدست آوردن اطلاعات ساده تر شده است باید بیشتر محتاط بود. کامپیوتر، هارد دیسک، فلش دیسک، شبکه کامپیوتری، اینترنت و.. همه و همه به افراد کمک می کنند تا به راحتی به حجم زیادی از اطلاعات دست پیدا کنند که در گذشته تصور آن غیر ممکن بود در این میان اطلاعات شخصی و خصوصی افراد مانند عکس ها، نامه ها و… در معرض خطر قرار دارند افراد زیادی هستند که بدون اینکه خود بدانند عکس های خصوصی و اطلاعات شخصی آنها در اینترنت منتشر شده است. البته بسیاری از آنها متوجه خواهند شد ولی وقتی که خیلی دیر شده است. خوب حال این پرسش مطرخ می شود که آیا راهی برای جلوگیری از دست یابی افراد نادرست به اطلاعات شخصی شما وجود دارد یا خیر؟ خوب اگر حقیقت را بخواهید حتی اطلاعاتی که با پیشرفته ترین سیستم های امنیتی محافظت می شوند هم همیشه در معرض خطر سرقت اطلاعات قرار دارند اما با کمی احتیاط و رعایت نکاتی می توان تا حد زیادی از انتشار یا سرقت اطلاعات خصوصی یا محرمانه جلوگیری کنید.

اطلاعات شخصی شما همیشه به دو طریق در معرض خطر هستند. خطر اول از دست دادن و دوم دزدی اطلاعات است. برای اینکه مانع از بین رفتن اطلاعات خود شوید می توانید به دو روش از آنها پشتیبان تهیه کنید در روش اول به صورت آنلاین در یک سیستم ذخیره اطلاعات عضو می شوید................


موضوعات مرتبط: درس چهل و یک دو نکته درباره امنیت اطلاعات خصوصی در کامپیوتر ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 26 خرداد 1393برچسب:, | 7:50 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon